Saturday 17 November 2012

Kekurangan adalah kelebihan dan kelebihan itu suatu kehebatan

Manusia sering mempersoalkan, apa kelebihan kita? 'wei, engkau tok, memang dari kecik sik ada kelebihan langsung' pernahkah anda alami perkara seperti ini?, bila anda rasa diri anda di perkecilkan kerana gagal atau tidak tahu melakukan sesuatu?.
    Setiap manusia diberikan kelebihan dan kekurangan oleh Allah. kita sebagai manusia terkadang tidak tahu apa kelebihan dan kekurangan kita sehingga timbul perasaan rendah hati mahupun bangga diri, Jadi sebagai manusia kita perlu sedar setiap kelebihan dan kekurangan kita adalah kehendak Allah.
    Aku sebagai manusia ciptaan Allah, tidak pernah lari dari rasa kecewa akibat tidak dapat apa yang kita ingini. dan terkadang terasa cemburu, 'aku sik mampu nak dapat apa yang kawan aku ada'. tapi bila aku fikir2 balik, setiap apa yang aku ada aku harus syukuri betol x?
    So, aku tukar persepsi diri aku. untuk menjadi seperti orang lain adalah mustahil sebab kita ada kelebihan dan kekurangan diri sendiri. jadi, apa yang perlu kita lakukan adalah menjadi diri sendiri. setelah berfikir sejenak akan perkara tersebut. keyakinan diri ku datang kembali dan terus menginspirasikan semangat dalam diri ku..
    ku percaya akan satu ungkapan yang aku pegang sehingga kini

'kekurangan adalah kelebihan dan kelebihan itu suatu kehebatan' :)

No comments:

Post a Comment